fredag 27 september 2013

I morgon är det 1 år sedan min resa startade!

Den 28 september 2012 så tog jag min första Modifast drink, dag ett av 5 lååånga veckor. Jag kommer så väl i håg hur taggad jag var. Men första dagen så va det ju fortfarande sagt att jag skulle opas efter 3 veckors flyt som efter 2 veckors pulvrande blev framskjutet 2 veckor till och det känndes verkligen helt fruktansvärt!!!!! Men jag kan med stor stolthet säga att jag inte fuskade en enda gång under dessa 5 veckorna.

Så nu är det 5 veckor kvar till min 1 årsdag som opad och jag vill ju vara i bästa tänkbara form när jag träffar min husläkare den 29 November , så from måndag (vilken klassiker) så blir det mer back to basic. Fokus på mej själv, min träning och min mat!! Nu vill jag ju få dessa små muskler i kroppen som faktiskt börjar synas nu när vaddtäcket tunnats av och den lätt sladdrige röva och lille degmagen ska tajtas till lite mer och framför allt göras starkare! Så min planering ser ut som följande:
Från 30 sep - 1 nov
  • Clean eating med fokus på proteinet, genomtänkt och välplanerad meny varje dag
  • popcorn bara på fredag och lördagar
  • minst 1.5 liter vatten/dag
  • köra mitt program + armar + 30 min crosstrainer på Optimal, 2 mornar/ vecka efter att jag lämnat Ida på morgonen. Gärna 1-2 löprundor/vecka
  • situps + plankan (ta tid) mån, ons, fre
  • börja powerwalka till jobbet igen (5km, riktigt skön promenad)
  • väga och mäta mej samt ta kort på mej 30/9 och sedan inte för än 1/11
Ska köpa en träningskalender där jag skriver upp all min träning och helst det jag äter också :0) för att peppa mej själv. Så i 1 månad så ska jag prioritera mej själv. De senaste 3 veckorna så har jag hamnat i det förbnnade ekorrhjulet med att försöka vara alla till lags, som vänner, massage kunder, chef mfl. De senaste 3 veckorna på jobbet har varit mer än hysteriska!!!! utöver min heltidsjobb så har jag varit på TAKK kurs + 3 möten som var och ett har totalt dränerat mej + en arbetskollega som suger musten ur mej. Denna kvinna är jätte snäll och omtänksam privat men på jobbet ...... SUCK!!! Hon är duktig teoretiskt om autism men praktiskt..... OH MY GOOOOOD skjut mej!!!
Då är powerwalken till och från jobbet perfekt då jag både får rensa huvudet och avreagera mej genom att gå snabbt och även få lite egentid.

På torsdag så ska jag, Ida och min bästis + 2 döttrar på Dressingrooms modeshow och det ska bli jätte kul!!! Detta är en sak som jag tidigare inte alls vågat gå på när jag var som tjockast, men NU ska jag njuta riktigt ordentligt!!!

Jag har kunnat bocka av ännu en punkt på listan över mina mentala målbilder som jag har haft under min viktresa och det var att åka skridskor (det har jag inte gjort sedan 1989) och i onsdags så kom hanen på att jag kan ju faktiskt låna sonens skridskor i strl 38 och herre jisses det va riktigt Bambi på hal is. Höll nästan på att ramla av vinddraget när Ida och Jocke körde förbi. Men efter 3-4 stela varv med kramp aktigt tag i sargen så vågade jag åka 1 meter från den. Några gånger till så går det nog riktigt bra!! Bra ben träning :0)

Så nu är det sista rycket eller en uppväxling inför min stundande 1 års dag som GBP opad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar