torsdag 5 september 2013

I dag har det banne mej varit min lyckodag :0)

I går blev jag uppringd av Freedomfinance som frågade om jag hade några lån som jag ville samla i hop till ett lån. Pratade med dem för 1 år sedan och då skulle jag bara kunna samla lån för 30.000kr och det hjälpte inte mycke. När de ringde denna gången så sa jag lycka till för jag har inga större förhoppningar. De ringde tillbaka endast några timmar senare och denna gången hade de lyckats! I stället för 17% ränta så fick de ner det till 8% vilket gör att vi sparar 1100kr per månad. Blev så himla glad!!!!!! Detta är ju kanon eftersom Jocke ev blir arbetslös igen efter 30/11! Om 2 månader så har vi betalat bort bilen och ett annat lån vilket gör att om 2 månader så har vi helt plötsligt 3.000kr mindre i utgifter :0) KANOOON!!!!

Inte nog med detta så hade Hampus varit hemma hos min mamma och pappa och sålt jultidningar och i år så köpte faktiskt mamma, så det gick visst in lite av det vi diskuterade under den där barnvakts diskutionen. Hampus hade frågat om de inte kunde passa honom och Ida i morgon när jag annars skulle bli tvungen att ta med barnen till jobbet och de hade sagt ja! Så när vi satt och åt så berättade Hampus detta och han bad mej ringa till dom så att de får veta vilken tid. Jag vågade inte riktigt tro på detta eftersom min mamma inte gärna passar sina enda barnbarn. Men döm om min förvåning när min mamma sa Är det någon tid i morgon som passar att vi passar barnen?
Öh, Va??? Detta har ALDRIG någonsin hänt!!!!!
Den glädje jag kände kan inte beskrivas med ord. Detta värmde så otroligt mycket. Där släppte en stor sten.

När jag sedan va och handlade så hade jag mycke mer återbärings pengar på Medmera kortet än vad jag trodde! Jag trodde att det va tomt! När jag betalat i kassan så slog det mej, detta är banne mej min Lyckodag i dag. Så jag köpte en Triss Lott och tror ni inte att jag vann på den! Visst det va inte mer än 30 kr men det var ändå en vinst och det räcker till en ny Lott :0)
Så i kväll kommer jag somna med ett leende på läpparna.

Läste nyss en GBP blogg och det är så otroligt faschinerande att det kvittar nästan i vilken GBP blogg eller inlägg på viktop.se så är det skrämmande hög igenkänningsfaktor på det jag läser. Blogg inlägget som jag läste i dag handlade om att innan op så fanns det inte många kort på hon som skrev bloggen och de få som fanns var fruktansvärda att titta på! Hur kunde hon tillåta sig själv att bli så stor, varför blev hon så stor, att hon tog upp mer än halva kortet med sin kroppshydda osv. Precis så kände jag också när jag hittade några få semester kort (det finns väll ungefär 3-4 kort på mej förutom de före korten som jag tog) och när jag nu under kvällen satt med mina scrappbooking grejor och tittade på kort från årets sommar så ser jag att jag faktiskt är med på fler kort än vad jag totalt har varit de senaste 14 åren som jag och hanen har varit tillsammans. Det bästa av allt var när jag tittade på några av korten på mej så kände jag något jag aldrig någonsin känt! Det kändes kul att titta på kort trotts att jag själv fanns med på bilden och jag kände mej till och med nöjd och jag behövde för första gången ingen skämskudde att gömma mej bakom. Super kul!

TRX är helt klart något som jag måste köra fler gånger! Jag har dels träningsvärk på delar av kroppen som jag aldrig har haft träningsvärk förut och även både i lår, axlar och mage. UNDERBART!!!!!

Dagens mellis tips är en riktig proteinbomb :0)
Keso
Varmrökt lax från den lokala fiskrökeriet nere i hamnen
hackad tomat, jalapenio och lök
Rör i hop allt och sen är det bara att äta som det är eller på några finncrisp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar