fredag 13 september 2013

Har utmanat mej själv

För ett tag sedan så anmälde jag mej till en utmaning som en av bloggarna jag följer har. Man sätter själv upp målen och det håller på i 8 veckor. Mina mål blev följande:
Gå ner 2 kg
Motionera 200 minuter per vecka
Orka springa 2.5 km
Löpningen va det jag trodde skulle bli svårast, men i början på denna veckan så sprang jag faktiskt heeeela 4.8an på Kilene även om det kändes som hela urinblåsan skulle släppa så va jag så in i bängen LYCKLIG när jag kom i mål så det fanns inte ord för det!!!!!
Vågen som har stått still ett tag har börjat röra lite på sig. -0.5 kg denna veckan vilket förvånade mej eftersom den stått still ett tag. Så sakta men säkert så närmar jag mej -40 kg. Bara 0.5 kvar vilket bara är bonus. Däremot så mätte jag mej runt magen och DÄR kan jag säga att det har hänt grejor!!!!
29 juli mätte magen 82 cm, 12 september mätte lille maggen 72.5 cm :0)
Sen måste jag mäta skinnpattarna för i början av augusti så provade jag en tunika som då satt tajt över tuttarna men nu tidigare denna veckan va 15 cm fritt utrymme under byst delen på tunikan! WHAAAAAAT????? WTF!!! Men jag kan säga att jag ÄLSKAR mina nya platta hängpatterussin!! I torsdags när jag var ute på min löpar runda så hade jag en vanlig bh på mej och jag fick inte ont i tuttarna när jag sprang, däremot så åkte axelbanden ner hela tiden! Jaa det är nog dags att köpa nya bhar OCH rensa ur de goe trosorna som nu mera går en bra bit över naveln och ser ut som tant trosor!! Dags för nyinköp :0) Måste göra ett rens i garderoben också. Härlig känsla.

Denna vecka har jag från två olika personer fått höra att jag börjar bli för smal (163 cm lång och väger 69.3kg) och att jag tränar för mycket. En av dessa utryckte det- slår det över på alla med träningen som det har gjort på dej? Öh?? Nej jag är inte för smal, men jag är mycke smalare än vad jag brukar göra. Nej jag tränar inte för mycket, det blir ca 2-3 gånger per vecka, men med cykel turerna till jobbet så kan det bli det + 1-2 träningspass och jag jobbar inte 5 dagar i veckan utan kanske 1-3 cykel turer i veckan. Men i mina öron är detta än så länge ljuv musik! JAG försmal det va sannerligen två ord som jag aldrig tidigare hört i samma mening. Och JA nu är det skit kul att träna för nu har jag inte massa fett som döljer musklerna utan nu syns resultatet snabbt, vilket är jätte kul och peppande. Jag har alltid haft en önskan att orka springa och nu klarar jag det och jag vill testa vart mina gränser går, hur långt klarar jag denna gången. I torsdags så sprang jag 2.5 km men mitt mission den dagen var att putsa tiden och jag orkade köra allt vad jag orkade de sista 800 m vilket gjorde att tiden blev från 8.15 min per kilometer till 7.15 min per kilometer vilket va jätte kul!
Nästa år ska jag springa milen i Tjur ruset och även Midnattsloppet i Stockholm. Sedan har jag hittat 2 olika Triatlon (inte alls långa distanser) som jag i alla fall ska delta i det som går i Mölndal tror jag det var. Kul att ha något att tävla för. Vår rusets 5 km ska jag klara så nu är det bara att knipa för allt va tygen håller. Jävla urinblåsa som bråkar med mej! KNIIIIIIIIIP

2 kommentarer:

  1. Halloj! Nu har jag varit dålig på att läsa din blogg på ett tag men nu har jag läst:-) Du är så duktig! Imponerar stort på mig! Många kramar från Nyckelpigeannica

    SvaraRadera
  2. Största kramen till dej sötast fröken <3

    SvaraRadera