tisdag 3 september 2013

I bland förvånar jag mej själv!

Nu har jag gjort det!! 2 gånger till och med :0)
Jag orkade springa 2.5 km!! Heeela varvet. Det trodde jag INTE!!
Jag åkte ut till Kilene där det är lite plattare och denna gången tänkte jag nu ska jag strunta i om blåsan inte riktigt orkar hålla tätt för nu vill jag testa min konditionsgräns! Och det gjorde jag!
KDet gick lättare än vad jag vågat hoppas på!
Så även om jag kännde mej som kisstanten Asta, så var det så värt det. Några dagar senare så började jag känna mej lite små stöddig och vågade mej på att testa 2.5 km hemma i Mörmoskogen och den är MYCKET mer kuperad och i stället för musik i öronen som sällskap så tog jag med mej min pratkvarn till son. Jag orkade hela den kuperade 2.5 km OCH jag puttsade tiden till 15 sek snabbare per kilometer!!!!! Såååååå obeskrivligt nöj!
Jag löptränar......... Jag har varit ute på en löprunda..... Känns jätte främmande och konstigt att säga det :0) Men det är ju faktiskt sant!!!! Det bästa av allt är att jag är inte jätte sliten eller utmattad när jag kommer i mål! Så därför ska jag antingen förlänga rundan eller öka farten. Har som mål att komma ut i allafall på 2 löprundor i veckan :0)

 
När lönen kom så unnade jag mej en burk med ljuvlig burk med Bodybutter från Bodyshop och ett nytt rödglittrigt nagellack. Sen hittade jag detta armband med texten Allways and forever

Det passar ju verkligen in på den livsförändring
Allways- jag kommer alltid må så här underbart bra
and forever- denna livsstilsförändring som min GBP op har gett mej är för alltid.
Jag bara ÄLSKAR armbandet!


I fredags så var Ida på sitt allra första disco! Gullungen min va så söt så jag nästan fick en sockerchock! Fattar inte va fort det går. Stora tjejen :0)
 
Jag har fått ett mumsigt tips som jag bara måste dela med mej av! Jag säger bara nyttig(are) chokladpudding. Vad sägs om det? Jag säger bara MUMMA!!!!
Blanda 0.1% kesella eller kvarg med Canderells lågkalori oboy och rör i hop



 
Ni bara MÅSTE testa!!!!
 
I går så drog jag och Lollo till skogs för att leta lite svamp. Vi var ute i 7.5 underbara timmar och hittade både kantareller och bär. Vi hade packat picknick korgen med massor av mumsiga mellisar








Det finns ju inget bättre än att kunna plocka fram lite godsaker från skogen mitt i kalla vintern :0)
 
 
I dag har jag cyklat till och från stan ca 2 mil (med liten omväg) och jag har testat TRX för första gången i hela mitt liv och jag var helt ensam med tränaren. Säger bara jag DOG!!!! Satan så jobbigt det var!!! Det var nog det jobbigaste jag någonsin gjort. Men jag kommer garanterat testa det igen, men då ska jag ha med min träningskompis! Så i morgon hoppas jag på träningsvärk!
Blir lika förvånad varje gång någon kompis skriver på någon av mina status uppdateringar på facebook att de tycker att jag är så duktig som tränar så mycket!! Det är ju inte så mycket, det är ju kul. Men så började jag tänka, vad hade jag tyckt för ett år sedan om en kompis tränat det jag gör? Troligtvis så hade jag tyckt detsamma. Skillnaden nu är ju att det är kul och jag blir så otroligt peppad när jag både ser och känner resultat!!!! Och det är UNDERBART!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar