söndag 25 augusti 2013

Oj jag nådde visst målvikt i dag :0)

I morse när jag ställde mej på vågen så stod det ta mej tusan 69.9 kg och jag har ju satt 70.0 kg som min första målvikt! Det trodde jag inte skulle komma redan. Tur jag hade mobilen med mej i badrummet :0)
Varje EVENTUELLT kilo extra som jag går ner nu är bara bonus!
Så i kväll vankas det belöning och eftersom detta kom lite tidigare än väntat så får det bli fotbad med vanilj doftande fotsalt, fila fossingarna och på med ny färg på tånaglarna :0)
På tisdag så får jag lön och då får det bli ett nytt nagellack, en burk med ljuvligt Bodybutter och ett plagg från Dressingroom :0)

Klarar jag att gå ner yttligare 1 kilo så får jag fira -40 kg och då måste jag ju ha någon belöning! Frågan är bara VAD???? Kom med ideér!!!!

I förrgår så bröt äntligen den förbannade förkylningen ut! Ingen direkt feber men snorig, tät i huvudet och sträv i halsen. Hoppas den försvinner fort som ögat för nu är jag tränings sugen!!!!!!
Har bokat Kettelbells i morgon måndag och TRX på tisdag och jag hoppas att jag kan vara med! Som det känns just nu så blir jag nog tvungen att avboka morgondagens kettelbells pass. Jag har ju faktiskt hela veckan på mej :0) Ingen idé att köra på innan jag blir helt friskt! Jag är till och med sugen på att ge mej ut i skogen och springa! Ska testa att springa i min takt och med bästa spel listan i öronen. Förra gången så sprang jag i Jockes takt och det va lite för fort men jag orkade och det trodde jag inte. Men springer jag i min takt och bra musik i öronen så kanske jag bara behöver ett stopp eller jag kanske orkar puscha mej så att jag klarar hela rundan på 2.5 km. Ska testa att åka ut till Kilene för den 2.5 an är mycket planare och plattare än 2.5an i Mörmoskogen som är mer kuperad! Trodde väll aldrig att jag skulle längta efter att komma ut och springa!

 Läste något mycket klokt:

                                 MAN KAN BLI DEN MAN VILL VARA

Det känner jag verkligen att det stämmer!!! Jag är på god väg att bli den jag vill vara :0)

Jäklar vilken tur jag hade när jag var och handlade! Det stod en hel last pall fullt med Pro feel dryck och det var tydligen kort datum så man fick ta 3 st gratis! Eftersom de inte gick ut för än i september så råkade jag få med mej 8 stycken OPS!!! He he he!  

I morgon ska jag och Lollo gå ut och dela ut valkuvert på ett av de två områdena som vi tagit på oss. Jag har bestämt mej för att komma in i Kyrkofullmäktige. Målet är att sitta med i Kommunfullmäktige för jag är trött på att sitta hemma och tycka och tänka. Så nu jäklar så står jag faktiskt på Valblanketten för sossarna på 14 plats vilket va bättre än vad jag vågat hoppas på, trodde att jag skulle komma på 26 och sista plats på valsedeln. Så jag hoppas att mina söta snälla vänner går och röstar så att jag kommer med för det behöver komma in fler unga!!!! När jag var på mötet tidigare i veckan så var det endast 2 ynka stycken som var under 80 år. Skämt å sido. vi va 3 st som va runt 40. Några ynka i 50 års åldern, men 90% var 65 år och över. Detta är inte bra eftersom de strider för sådant som gynnar deras ålders grupp! Det ska vara en blandad grupp så hela kommunens invånare intressen  belyses!
Detta hade jag nog inte vågat för 39 kilo sedan :0)

På onsdag så är det dags för terminens första föräldramöte för Hampus klass och det ska bli riktigt spännande att gå! Många av föräldrarna har inte sett mej sedan innan jag började gå ner i vikt! Sist vi hade föräldramöte så vägde jag 109kg och nu så väger jag 69.9 kg Vilken UNDERBAR känsla att äntligen få känna sig nöjd med sin kropp och trygg i sig själv!

I morgon är det måndag och det är min sista semestervecka för denna sommaren :0( tur att jag börjar arbetsveckan med två lediga dagar! Hade vi råd så skulle jag mer än gärna vara hemmafru!!! Skulle inte tveka en sekund!!! Det har varit såååå skönt att slippa krångla med att fixa barnvakt och ha tid att umgås med barnen och det finns ju inget UNDERBARARE än att kolla i kalendern och se att morgondagen är tom! Inga måsten!!! Men visst jag ska inte klaga jag har ett jobb med bra lön och underbara arbetskompisar och jag får egen tid nu på dagarna när barnen är i skolan, då jag kan träna, scrappa i barnens fotoalbum eller vad jag än vill göra, men så här kände jag förra året när semestern närmade sig sitt slut!

Nu har Ida äntligen tappat sina framtänder och nu ser hon riktigt crazy ut
                                                        <3Min älskade lilla varulv<3
Hon väntar ivrigt på att tänderna ska komma fram och då blir hon min lilla kanin <3


2 kommentarer:

  1. wow bra jobbat! Skönt när man når målvikten och liksom kan känna sen att det som kommer nu är bara en bonus <3
    orkade tyvärr inte läsa hela ditt inlägg (skäms lite) men orkar inte med långa inlägg just nu... Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack så mycket Marie-Louise
    Kul att du tittar in hos mej och läser mycket eller lite
    kraaam

    SvaraRadera