torsdag 15 augusti 2013

Skolstart :0)

I måndags så var det ÄNTLIGEN dags för förskoleklassens första skoldag! Hampus börjar ju inte för än den 21 så han njuter av ledigheten en stund till. Inför denna stora dag så hade vi köpt ny skolväska, pennor, suddisar, linjal, pännvässare mm.



Lyckan var obeskrivlig under frukosten denna första morgon som tack och lov inte började för än
kl 11.00, vi ställde väckarklockan för säkerhets skull :0) Jag behövde bara viska i Idas öra att det var dags för skolan så sprätte hon upp ur sängen som gubben i lådan. Även mamma blev glad eftersom Ida fick med kontaktboken med hem och det riktigt kliade i fingrarna på mej att få gå lös på mina scrapbooking saker och pimpa till den.


Inte världens snyggaste, men bra mycke personligare :0)
Råkade visst göra en liten skylt till Idas låda med Extra kläder också! Ops! Det gick av bara farten

Å va sköjit det va!! Jag har banne mej inte tagit fram mina scrapbooking grejor på hela sommaren.
Snart är första skolveckan gjord och i dag ska hon följa med en klasskompis hem och leka så det blir inte hämtning för än kl 17.00.
 
Nu har jag kommit i gång riktigt bra med träningen och jag kan säga att i dag har jag sån träningsvärk så jag ser ut som en pingvin som har ont i baken! I söndags så va jag i väg på Combat och det va jätte kul! Eftersom Jocke jobbade och Hampus sov hos en kompis så fick Ida följa med. Funkar kanon bra eftersom passen bara är 25 min långa! Tack vare min Iphone som är full i spel så satt hon mycket nöjd i ett hörn och tittade på :0) Gullunge. Lite Paparazi som vanligt


Tur att hon inte tog kort medans vi körde för jag va nog inte allt för graciös ha ha ha ha. Eftersom Ida va så nöjd i sitt lilla hörn så hoppade jag på crosstrainern efteråt och körde i 20 min, kändes som att jag kunnat köra 20-30 min till, men klockan drog i väg så vi åkte hem och hade lite tjej mys innan vi båda somnade i vår säng. I tisdags så testade jag medicinbolls passet och stöddig som jag va så tog jag den näst tyngsta bollen på 4 kg. Passen är upplagda enligt Tabata timern med kör så svetten sprutar i 20 sek, vil 10 sek x 4 sen vila 1 min. Å jag kan säga denna gången så sprutade svetten ännu mer. Hade varit lite kul att se hur jag såg ut, eller inte ha ha ha! Eftersom Ida va med och va lika nöjd denna gången med så körde jag 35 min på crosstrainern, sen började maskinen kyla av sig och jag kände riktigt mjölksyran började svida i benen så vi cyklade vingligt hemåt. Träningsvärken är ett faktum. Men i möra ska vi testa Sandsäckar och det ska bli jätte spännande.
 
Hur ser min mat dag ut har jag fått lite frågor på mailen.
 
Frulle nr 1 2-3 dl Proteinshake (enda som magen klarar! Allt annat dumpar jag på


Frulle nr 2 Består ofta av omelett
 
Lunch Lax, fullkornsris, wookgrönsaker och en liten klick hemmagjord romsås på kvarg
 
Mellis Avocado och rostbiff
 
Middag Kyckling potatis och kalla grönsaker med en liten klick lättcremefraisch parmesan&vitlök
 
Mellis frukt och vanilj kesella ev en hårdmacka om jag tränat
 
Kvälls mål hemmagjord laxröra på 3 finncrisp
 
Gött å mättande. Fokus på proteiner är det viktiga. Nu ska jag pysa ner till Ica och hämta mitt paket från Gymgrosisten :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar