tisdag 4 november 2014

Kan vi bara ta bort oktober ur årets almanacka?

Detta året har varit mitt absolut bästa i hela mitt liv, men så kom oktober månad........

Nu när min övervikt är minskad så har jag även fått lite oönskad uppmärksamhet av en av mina killkompisar. Vi har varit vänner i över 20 år och jag har aldrig varit intresserad av honom. Han är en riktig Casanova. Han skickade en penis bild till mej när jag satt i cafeterian i ishallen och tittade på dotterns konståkning. Min reaktion va i stil med Vad faan blir det. Denna hittade hanen i min mobil och jag skulle ha reagerat exakt som han. Han fick spel och va övertygad om att jag varit otrogen. Tack och lov så kontaktade han idioten som skickat bilden och fick veta att inget hänt och kommer aldrig att hända. Detta har gjort oss mer sammansvetsade och hanen har blivit hur go och kärleksfull som helst :0)
Knappt en vecka kom ännu en käft smäll, en som tog mej ännu hårdare.
En av mina äldsta och närmaste vänner har kontaktat hanen och berättat att hon upplever att den dagen jag gjorde min GBP op så förlorade hon sin bästa vän mm mm mm.
Detta sopade bort marken under mina fötter. En månad har gått och jag är fortfarande i chock!!! Vem kan jag lita på? Det har varit en tuff höst på jobbet med schema krångel och jag har föredragit att vara själv medansvar barnen varit i skolan. Att vara själv och åka till gymmet har varit mitt sätt att ladda batterierna. Efter käftsmällen så kände jag ännu mer att jag hellre vill vara ensam eller med min familj. Sen när människan säger till mej att hon tror att jag har ADHD så va det som om någon hällde en hink vatten över mej. VA???? Detta är ett sår som aldrig kommer läka!!!

Så detta fick mej att bestämma mej, jag ska skita i vad andra tycker, nu ska jag fokusera på att JAG och min familj ska må bra!! Jag ska ta vara på min egentid och fokusera på att äta bra och träna.
På hanens jobb så har chefen utmanat sin arbetsgrupp att den som går ner mest i fett % tills den 1 februari vinner en iPad. Där tändes tävlings instinkten hos hanen! Så från måndag v 44 så började vi med långsammakolhydrater och fokus på rent protein samt mycket grönsaker. Vi har även börjat gå  powerwalks på kvällarna när vi är lediga tillsammans och det är jätte mysigt. Barnen cyklar eller åker kickboard. Självklart hakade jag på för att peppa och stötta. Super kul!!! Vi har även pratat om att ställa upp i olika lopp tillsammans, bla Vasaloppet.

Jag har äntligen fått en remiss skickad för en operation för att få bukt med mitt urin läckage!! Jag är ÖVERLYCKLIG!!!!!!  Då kan jag äntligen börja löpträna på allvar!!
Det ska bli helt underbart. Hade aldrig trott att jag skulle uppfylla de kriterier som krävs för att få operation, men läkaren sa att jag uppfyllde dom med råge.  Gud va jag längtar!!!!!

SOME PEOPLE WILL ONLY LOVE YOU AS LONG AS YOU FIT IN THEIR BOX. DON'T BE AFRAID TO DISAPPOINT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar