måndag 7 januari 2013

Det va banne mej på tiden ;0)

I förrgår så gjorde ÄÄÄÄÄNTLIGEN vågen ett skutt i rätt riktning!!!!! Snacka om lättnad!!! Samma även i morse :0) 88.8 kg vilket innebär -20.0kg! Fy fasen vilken sten som föll från mitt hjärta! Satan va rädd jag va att det roliga skulle ta slut! Nu ska jag försöka att hålla mej från vågen tills på söndag! Kanske smygkika på fredag morgon..... kanske!

I morgon så har jag planerat att jag ska plocka bort julen! Byta gardiner och ta bort alla jultomtar ska bli skönt, men granen vill jag inte riktigt slänga ut! Den barrar som fasen men det luktar ju såååååå gott och det blir så mysigt sken, men men. Längtar så till våren så det ska bli skönt att gå tillbaka till det vanliga! Önskar att vi kunde börja tapetsera i vardagsrummet och myta det inrökta slibbiga taket så att vardagsrummet blidde lite (läs jäkligt mycket) fräschare!!! Ska storstäda vardagsrummet för det va dammigt som fasen i hyllan nu när den inte längre är belamrad med böcker å filmer mm. På kvällen så ska jag och Jocke ha en däjt i soffan!! Vi ska då lägga barnen i tid, sen ska vi hyra Hamilton 2 MUMMA!!!!
På onsdag eller torsdag så ska vi möblera om i Hampus rum och RENSA bort all dret som han inte längre leker med! Bävar för hur det ser ut bakom den sängen!!!!

I morgon börjar barnen i skola och på dagis och även om jag kommer missa de lååånga härliga sovmornarna när jag och Jocke vaknar först, utan väckarklocka och vi får väcka båda barnen vid 10.45 för att ha en liten chans att få dom i säng innan 23.30. Men det ska bli jäkligt skönt att komma in i de vardagliga rutinerna! Då det är dagispromenader tis, ons, och tors. Så här ser våra veckor ut:

MÅN
TIS  Innebandy träning 17-18
ONS Allmänhetens åkning 14-15.30
         Hockeyträning 15.30-16.20
TOR 
FRE Innebandy 17-18
LÖR Konståkning 10-11
SÖN Barngympa 17-18

Häcken full eftersom Hampus har 3 läxor i veckan och sen ska han ju hinna leka också! På helgerna är det ofta match el cup i innebandy eller hockey. Men det är kul som fasen! För några dagarsedan fick jag ett mail att Ida har fått plats i konståkningen!!! JIPPI!!! SÅ hon börjar nu på lördag den 12 januari. Världens lyckligaste! Lika bra att ha båda barnen i samma hall. Då vet vi att åtminstone inte Hampus hockey och Idas konståkning inte krockar. From januari så ska jag bara jobba varannan helg. Ska bli såå otroligt skönt eftersom jag har jobbat VARJE helg i 2 års tid. Men vi kände att jag missar alla Hampus matcher och det blir ett välldigt tungt lass för Jocke att dra!

Killikill :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar