måndag 4 juni 2012

Operation storstäd

Nu har vi äntligen fått ett idiot ryck och börjat stor städa i vårt hus. Jockes moster har varit och hjälpt oss (hon är den enda människan som får fart på Jocke) och det känns såååå skönt!! I lördags jobbade jag 8-22 och då var Jockes moster hemma hos oss och grejjade. Kl 21.30 ringer Jocke och berättar att jag måste skynda mej hem för dom har en överaskning till mej, å han vet va nyfiken jag är :0) Slåg nog person rekordet på 6km cyckel när jag åkte hem ha ha ha. När jag öppnade dörren så hade dom tänt massa värmeljus i lyktorna i hallen och hallen var klinisk ren!!!! Jocke hade satt upp en krok där barnen kan hänga sina ryggsäckar, han öppnad källar dörren, på väggen hade dom satt upp krokar där alla cyckel hjälmarna hängde OCH han hade äntligen satt upp en krok till strykbrädan och hängt upp stryk brädan. Sen tittade jag in i köket, WOW!!!!! De hade ställt 2 vita lyktor med tända ljus vid murstocken i köket och tända ljus lyktor i fönstret och på bänken och det var såååå rent och fint!!!! Kaklet riktigt blänkte i ljus skenet. Visst har vi gjort fint sa barnen och fönstren var putsade. Herre jösses vilket förspel!!! Jag blev riktigt förälskad i Jocke igen. Gud så fint ni gjort sa jag!!!!

På söndagen så blev jag utbeordrad att jobba CATCHIIIING!!!! 7.30-11.30 helt ok. Blev ju ändå 2500kr extra :0)
Någon timme efter jag kommit hem så kom Jockes moster och vi drog igång igen. Storstädade och rensade barnens rum och putsade fönstren. Storstädade badrummet och bar ner hyllan och rensade bland Idas badleksaker och putsade fönstren mm. Putsade spegeldörrarna på garderoben. Sen bar vi ner all rentvätt till vardagsrummet och tömde vitrinskåpen med ljuslykter å andra dekorationer och bar ner vitrinskåpen. Vi har bestämt oss för att inte göra ett pysselrum :0/ i vardagsrummet utan vi ska göra en scrapbooking rum på hallen uppe på övervåningen! I stället för pysselrum nere i vardagsrummet så ska vi göra en läshörna i den änden av vardagsrummet så att vi kan sitta där och titta på brasan i braskaminen (som vi ska köpa innan vintern) och det känns faktiskt helt ok. Städade i sovrummet. Pust å flämt skurade hela övervåningen och trappen ner. Sen va vi helt slut. Nu är det bara vardagsrummet som ser ut som att en bomb briserats!! Men bättre att ha ett stökigt rum ett stökigt rum än 8 stökiga rum :0)
Känns så otroligt skönt!!!! Det som vi har kvar nu är att
- vika tvätten i vardagsrummet
- plocka bort all bröte i soffan
- köpa en vit Expedit hylla (med två rader+ben) till Idas rum
- lyfta ut Idas Expedit hylla och ställa i nya pysselhörnan. Ska köpa en vit sådan och sälja Idas eftersom den
  är ek färgad
- plocka upp alla scrapbooking grejerna och ställ i hyllan
- montera ner fula skrivbordet och montera upp det i nya scrapp hörnan. Skrivbordet ska vi sälja och köpa
  en vit lång bordskiva och köpa ben till och göra ett 4m långt skrivbord till mej och barnen :0)
- Ska flytta på vår stora vita Expedit hylla i vardagsrummet och ställa den i den gamla pysselhörnan
- Köra i väg skinsoffan till svärföräldrar (som jag för närvarande är jätte besviken på!!!!)
sen hoppas jag att Jockes moster får så pass fart på honom så han åker och köper bygggips och smäller upp på väggarna så att vi kan börja tapetsera!!!!!! Så att vi får fint även i vardagsrummet!!!!
Lilla toan ska vi också piffa till med att tapetsera så att den blir lite fin fram tills den dag om typ 5-7år när vi ska rotrenovera den. Jocke har lovat mej att jag ska få välja tapeter helt utan att han lägger sig i CHOCK!!!

Nu till mina svärföräldrar!       :0(
Vi har varit mer än snälla och gett bort vår skingrupp till dom som vi köpte för över 20.000kr för 10år sen iofs. Vi körde dit fotäljerna för några månader sedan. De var i fint skick förutom några små stick hål från vår katts klor. Mina svärföräldrar har en katt precis som vi. När vi var där förra veckan så ser jag till min stora förskräckelse att deras jävla katt hade klöst sönder hela jävla sidan på ena fotöljen!!! Trodde faan jag skulle grina när jag såg att det hände remsor av skinbitar på fotöljen. Bara för att man får saker gratis så kan man väll för faan sköta om dom!!! Men dom säger ju inte ens till katthelvetet. Jag tänker aldrig mer ge dom en enda pinal till!!!!! Jocke blev också helt bestört när han såg fotöljen. Han hade tänkt köra i väg soffan och laga den sömmen som hade gått upp men han sa att han tänker faan inte lägga ett öre på att laga något som de ändå inte kommer att sköta om. FY FAAN!! Vi som ville vara snälla och ge dom denna soff grupp eftersom de alltid har så dåligt ställt så att dom skulle få det lite fint.

Snart kommer skattepengarna tack och lov :0) då ska jag köpa upp ett lager med Cambridge pulver och några paket Modifast.

Cambride - Kakao
                  Kakao mint
                  Vanilj
                   Mango

Modifast - Jordgubb
                 Hallon

Så får det bli för man vill ju ha de allra goaste smakerna så att dessa 4veckors flyt blir så lindrigt som möjligt!!! Som tur är så får vi dricka buljong så det blir nog kalv buljong och svamp buljong till lunch och middag :0) Shitt va jag längtar!!!! Borde få brev eller telefonsamtal att det är dags att börja någon gång i slutet av augusti. Blir pirrig i hela kroppen när jag tänker på det!!! Sommaren brukar ju gå så fort!! Det är ju redan 5 juni i morgon!!!! Så det säger bara swich så är det juli månad. Hade inte det varit sommar stängt så hade jag blivit opererad om 1,5-2 månader. Men man får se det possitiva med det hela- jag kan denna sommar (om det nu blir någon sommar värme) sola och bada och jag kan äta hur mycket grillat jag vill. Vi får ta en lite tidigare kräft premiär så är den saken också löst :0) Detta kommer att bli en härlig höst som kommer gå i smalhetens tecken!!! Fy fasen va häftigt!!!! I går så va vi till badhuset med jobbet och det va inte roligt i omklädningsrummet! Fick nästan bända mej i badräkten och sen fick jag syn på mej själv i helkropps spegel och då kände jag bara WTF!!!! Va fet jag är, hur kunde det gå så långt??? Skönt att slippa den smärtan att det gör ont i hjärtat när man ser sej själv i helkropps spegeln!! Nästa år kanske jag kommer att stå och spänna mina muskler när jag beundrar mej själv i spegeln moahahahaha. Skämt å sido, så ska denna hösten bli så skönt! Skolarbetet är klart och jag är färdig utbildad och jag har gått ner till heltid :0) jag har då mycke mer tid som jag kan lägga på att mysa med familjen, städa och motionera. Känns såååå bra och jag längtar tills den dag mitt nya liv börjar och jag får börja skriva i min Mat & Motivations dagbok


Ska bara ändra kalender lappen på skrivboken så att det blir augusti månad och ringa in det datum som jag börjar flyta fördet är den dagen som mitt nya liv börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar