söndag 25 december 2011

Ser VERKLIGEN fram mot 2012 när mitt nya liv börjar!!!!!!!

Någon dag i Juni börjar resan mot mitt nya smala hälsosamma liv. Då ska jag göra en Gastricbypass operation i Torsby. I Maj månad ungefär (4veckor) innan min op ska jag flyta i 4 veckor.
Kommer bli såå galet skönt att inte hela tiden behöva tänka på att jag känner mej tjock!!!!
Kommer ansöka om tidig semester som är veckan efter midsommar och fram till sista veckan i juli. Detta dels för att dagis är stängt hela juli OCH för att jag hoppas att mina 4 veckors sjukskrivning efter op går i varandra- op i juni + semester i juli :0) Ska lägga mej helledig i schemat sista veckan i juli. Skulle ju vara helt underbart att kunna vara 9 veckor ledig i sommar så att man hinner landa i nya livet efter op och få njuta med min familj heeeeeela sommaren!!!!!!

Ska bli så otroligt skönt!!!! Ska under kommande månader försöka rensa i vårt hus och slänga massa saker å papper mm som vi inte behöver ha!!! I morgon när jag kommer hem från jobbet så ska jag och kärleken storstäda i vårt sovrum, där det också behöver rensas. Jag ska även rensa i vardagsrummet. SLÄNGA SLÄNGA SLÄNGA!!!!!!!

Längtar till efter min op för då har jag pluggat klart!!! Ska bli såå skönt att bara jobba heltid!!! Då kommer jag få massor av fritid!!!! Så nästa höst ska jag köpa mej ett års kort till friskis & svetttis för då ska jag äntligen börja träna!!!!! Blir ju lättare å lättare för varje kilo som rinner av!! Ska även köra stenhårt med kniiip övningar fram till i höst så att jag kan så smått börja löpträna för det är verkligen något jag drömt om att göra!!
Tänk va mycke mamma lyx tid jag kommer få sen när lillan börjar skolan!! Herre jisses då kan jag träna hur mycke som helst!!!
Ska bli såå skönt att äntligen få bli den person på utsidan som jag känner att jag är på insidan OCH få bli den person som jag VILL vara:
*En lugn och glad mamma
*Hälsosam person som äter nyttigt och tränar och tar hand om sin kropp och som är mån om sitt yttre
(Efter min op så ska jag införa fasta mattider och även introducera mellis i familjen för även oss vuxna.)
* Ska även bli ordningsam och upprätta ett städschema, då har jag mer tid när studierna är klara
* Börja spara mer pengar än vad jag gör nu!
* Ska sluta sätta mej själv sist på prioriteringslistan!! Måste få in i mitt huvud att jag INTE är en dålig mamma för att jag tar hand om mej själv!!

I år har jag och kärleken äntligen semester  samtidigt och vi ska börja spara undan semester pengar redan nu så att vi kan åka ut mycke med båten hela familjen, samt åka till Somarland och minst en tripp ner till Västkusten! Ska bli helt underbart skönt!!!!

Känns verkligen som att 2012 kommer bli ett riktigt kanon år!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar