fredag 9 december 2011

Nyårslöfte inför 2012

Den senaste tiden har jag stressat alldeles på tok för mycke!! Trotts att vi delar upp ansvaret för barnens träningar, läxor mm så finns det ändå för lite timmar på ett dygn!! Så här ser mitt liv ut just nu.
jobbar 100% jobbar då varje helg för att slippa ha barnvakt eftersom min mamma helst bara vill sitta och titta på tv och vår underbara barnvakt är höggravid och mina barn kan va lite lagomt röjiga. Jag och min sambo jobbar om varandra för att någon av oss ska kunna vara med på Hampus träningar och vara med vid läxläsning. Sonen har tränigar onsdag + söndag =hockeyträning, tors+fre= innebandy träning samt hockematch el cup el innebandy cup el match på helgen. Samtidigt med detta pusslande så studerar jag 50% på distans till Uska vilket periodvis är en riktigt energi tjuv eftersom jag känner att det hänger över mej. Vill ju bli klar så fort som möjligt så att jag får vara ledig när jag är ledig från jobbet och då slippa ha dottern på dagis när jag är ledig. Men samtidigt vill jag ju ha så höga betyg som möjligt. Lite revansch för mej själv eftersom jag mest hade 2or i betyg på högstadiet och gymnasiet. Inte nog med detta så håller jag på med inskolning på en liten som tillhör jobbet där det bara MÅSTE funka eftersom en av 2 slutar och detta gör att det är stort lite kravfullt hopp som läggs på mej från chef och min arbets kollega och den lilles föräldrar - Prestations ångest de lux. Under november mån har jag gått bredvid 15 timmar/vecka utöver mina 100%. Sen ska man baka till julfester på skolan, till hockeyns julmarknad  stå i ishallens cafeteria i bland OCH stackars massage kunder med onda ryggar som ska klämmas in på de lediga stunder jag har. PUST Å FLÄMT!!!!! Sen ska jag handla, tvätta, laga mat osv. Något måste ju stryka på foten och ja det blir då städningen. SUCK!!!
Självklart skulle jag inget hellre än att ha städat och undan plockat hemma men jag orkar inte för det. Blir ju inte bättre av att flera av mina väninor gladeligen pikar mej oj va stökigt du har :0( Jag blir faan lika ledsen varje gång. Dessa som säger det bor alla i små lägenheter, har ett eller inga barn, några är hemma å är arbetslösa, jobbar halvtid eller är mamma lediga. Jo precis LIIIIITEEE skillnad. Då skulle väll jag också vara utvilad och ha städat å fint. MOOOOORRRRRRRR!!! Jag skulle ALDRIG säga till en kompis att dom har stökigt för det struntar jag fullkomligt i! Pluss att jag vet vad sårande det är!!!!!

Så mitt nyårs löfte för i år är SLUTA STRESSA!! och LÄRA MEJ ATT SÄGA NEJ!!!
Jag måste börja tänka på mej själv för det är det ingen annan som gör!!!!! Vissa dagar är jag så stressad så jag bara skakar. Jag måste sluta att vara alla till lags. Känns både skönt och konstigt att INTE behöva sätta att gå ner i vikt!?!?!! Ofattbart! Det är nu bara ca 6 mån kvar så smäller det, då är det den efterlängtade dagen D. Känns lite som en graviditet, man vet inte vilket datum bäbisen tittar ut, bara ungefärlig månad. Det känn så himla konstigt när man är inne på viktop, viktdropp eller facebookgruppen och kollar på alla före och efter bilder på folk som har gått ner 40kg, 50kg. Sommaren 2013 kommer jag kunna sätta in före och efter bilder på mej. Då har det gått ett år sen min GBP op. Känns välldigt overkligt och svindlande. Just nu längtar jag mest till att få kallese till preoperations kursen, där dietisten ska berätta hur livet efter open kommer att se ut, vad man ska tänka på, hur vi ska äta, vilka vitaminer mm vi ska ta som tillskott osv. För när man gått den så tror jag att det är max 3 mån till op. Jag ska direkt efter den kursen ringa till Torsby och säga att jag kan ta vilken åter buds tid som helst med hur kort varsel som helst!! Drömmen vore ju att kunna få göra open redan i april el maj så ärren hinner läka innan badsäsången startar. Helst skulle jag ju göra den i dag men ha ha ha ha jag får att vänta ett tag till.

Just nu är jag så sliten så jag riktigt längtar efter att få bli inskriven för op. Mamma egentid bara för meeeej. Bara tänka på mej själv. Känns riktigt lyxigt. Även om jag älskar mina barn och min sambo så känns det som alla runt om kring mej bara rycker och sliter i mej gör det, hjälp mej, gör detta osv osv. Under min sjukskrivnings period ska jag (hoppas det inte blir allt för stora komplikationer efter op) BARA pyssla och scrappa heeela dagrna mellan alla mat intag och promenader. Jag blir troligtvis opad i juni. Hoppas jag hinner få skatte pengarna innan. Om jag får det så ska jag gömma undan 5000kr och åka till antingen den stora scrappbooking affären i Borås som är återförsäljare av Magnolia eller så åker jag till den stora scrappbooking affären i Norge, tror den finns ganska nära gränsen. Då ska jag ladda med massor av fina papper, stämplar, stansar, stämpel dynor, pennor mm. Så att när open är gjord och jag orkar så ska jag pyssla mej i koooma!!!!! Herre jösses va underbart. Lääängtar.

Under hösten 2012 ska vi renovera i vardagsrummet!!! Måste sätta in en braskamin innan nästa vinter för fjärrvärmen är såå förbannat dyr och sen är det jäkligt mysigt :0)
 Vårt nuvarande vardagsrum är nu avlångt, men vi ska sätta upp en vägg för att dela upp det i 2 rum (ett stort och ett litet) det lilla rummet ska bli mitt å barnens pysselrum!!!! Blir då lättare att få ordning på alla pysselgrejjer när gubben min får ett eget litet skrivbord och barnen får ha sitt skrivbord för oss själva. Ska lägga alla dynor och stämplar mm i lådor så att det blir lätt att hitta. HÄRLIGT!!! Ska börja rensa och ställa i ordningdet vi har nu bara sambon behagar att köra i väg den förbannade extra soffan som står i pysseldelen (vi har delat upp vardagsrummet med en stor expedit hylla) och tar en onödigt stor plats och som alltid är belamrad med kläder, leksaker, väskor mm. Nu har jag börjat tömma soffan så får vi se om bubben min fattar vinken och kör i väg den till svärföräldrarna. Jag vill ställa dit ett skrivbord till honom så att hans dator å pärmar mm står på hans bord. Men Rom byggdes inte på en dag :0/

När pyssel rummet blir klart ska allt ha sin speciella plats
 Typiskt att man blir lite städsugen när man ska i väg och jobba!!! Tror jag ska ta en plugg fri vecka nästa vecka och bara försöka städa undan i hela huset eftersom vi ska fira lilla julafton hos oss med mina föräldrar dagen innan julafton. Vi måste möblera om i vardagsrumms delen för att få in julgranen också. Vi ska då ställa det som det ska stå sen när vi tapetserat och bytt golv och fått upp väggen mellan vardagsrum och pysselrum. Skulle vilja ha en fond tapet i pysselrummet men vet inte riktigt på vilken vägg eller om det blir för rotigt eftersom det blir ett ganska litet rum. Det blir nougat färgade väggar i alla fall, samma som i vardagsrummet. Såg en välldigt snygg tapet på Rusta i går som jag nog måste åka och ta en stooor provbit. Tapeten va lite mörk med lilaaktiga blommor på. Riktigt snygg. Letade ju efter en som är brun med cerica blommor på som en kompis köpt på Rusta som verkligen va kanon snygg
Så här ska sambons hörn i pysselrummet se ut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar