måndag 12 december 2011

Kom på en sak!!

I vår har jag förhoppningsvis pluggat klart vilket gör att efter op har jag MYCKE mer fritid för då jobbar jag bara 100%, då hinner jag plocka och greja hemma mycke mer än vad jag gör nu. Jag hinner då umgås mer med barnen än vad jag gör nu :0) Då har jag mer tid att planera mina matintag efter min GBop. Året efter börjar lilltösen på skolan vilket gör att när jag då är ledig så kan jag faktiskt åka och träna på gymmet medans barnen är i skolan!!! OCH jag kan scrappa när barnen är i skolan. Detta har jag banne mej inte tänkt på!! Oj va egen tid jag får!!!!Herre gud. Egen tid...... Tänk va lyxigt att kunna åka och träna på dagen eller pyssla med scrappbooking och få städa, eller vara ute på långa härliga promenader, helt tillåtet. Då kommer nog min stress nivå sjunka. Känns som att jag går en härlig tid tillmötes :0)

I dag har jag en sån där blä dag när det mesta känns skit. Jobbar jobbar jobbar. Är bara hemma och sover å sen i väg. I går va det en fruktansvärt tuff dag på jobbet och när jag kom hem så kände jag bara Vad faan har jag gett mej in på? Hela dagen gick åt helvete :0(
Å det fortsatte i dag också. Direkt på morgonen så hade jag lämnat barnen på dagis och skolan. Åkte hem kokade lite ägg, satte på thevatten, tände ljus och bara satt och njöt. Kokade lite extra ägg så att min sambo kunde få. Satte på kaffe till honom. Jag drack mitt the. Min sura sambo kom ner och va bara sur. Sur för att han hade sovit dåligt för att barnen trängts. Jag sov i Hampus säng och båda barnen sov inne hos oss. Vips hoppade katten upp bredvid ljusen och jag reste mej för att lyfta ner henne och då välter min stora mugg med the över hela bordet. Sen skrev jag ett jätte långt inlägg i min dagbok på viktop.se, satt och skrev i över 1 timme direkt ur mitt huvud. När jag skulle publicera det så har min internet anslutning hoppat ur så hela inlägget försvinner. Skriver om samma igen kollar först så att jag är anslutet. När jag denna gång publicerar så har jag loggats ut från viktop.se.

Känns som att detta kommer bli en riktig skitdag. Har ingen lust att gå på kvällens julbord. Skulle hellre gå å lägga mej å dra något gammalt över mej och inte vakna för än det är vår. Ursch jag känner mej så förbannat ledsen nu........ Slits mellan allt.... Vill vara hemma med barnen mer, men istället jobbar jag 6dagar i veckan , skit långa pass, barnen är på skola, dagis sen barnvakt. Min sambo är sur för att jag jobbar för mycket. Kommer jag klara av denna bredvid gång?? Snart ska jag jobba själv, det måste gå, men efter gårdagen så vet jag banne mej inte om jag kommer klara det. Fördelen är att då är det inte 3dagar i veckan utan vi är 2 som delar på 2 dagar i veckan. Suck!!! Det enda som får mej lite glad är jag ska göra en GB op.

Jag hatar när jag har såna depp dagar!!! Har ingen lust att gå på kvällens julbord!!!! Skulle hellre vara hemma med barnen och bara mysa med dom för jag har knappt sett dom sen i fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar