måndag 11 oktober 2010

Skönt med en ledig dag! Ska börja fixa lite inför halloween

I morse så hittade jag äntligen en pumpa som jag nu ställt på trappen. Den ska jag skära till när jag hämtat barnen på dagis och fritids. Sen när barnen har somnat så ska jag ta fram mina scrapbooking saker och scrappa i ordning de läskiga halloween recept som jag hittat. Finns SÅ mycke roliga recept. Ska nog göra en Halloween pärm där jag kan samla ALLT som har med Halloween att göra, recept, dekorationer,pyssel, ideér för dukningar mm. Fanns massor på marthastewarts hemsida. Där hittade jag en cd skiva med läskiga Halloween ljud, den skulle ju vara perfekt att spela ute på farstun när alla trick or treat barn kommer. Ska försöka bygga en ny lite bredare trätrapp när lönen dimper in. Den gamla fula bruna järntrappen är så fruktansvärt ful!! Ska bara få med pappa eller mannen på samma idé. Då är det lite roligare att höst piffa ute. Bara vår brunfula farstu kvar. Den skulle vi ha rivit denna sommar, men det blev som det mesta- Mycke snack å ingen verksta. Nej, jag ska nog inte gnälla för mycke, min pappa och mannen byggde faktist ett trädäck framför huset. Förra veckan blossade min sambos panikångest upp igen så det är nog ingen bra idé att berätta för honom att jag planerar att bygga en ny trätrapp utan jag kollar med pappa om han vill vara med som moraliskt stöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar