torsdag 14 augusti 2014

Snaaaaart börjar barnen skolan igen och rutinerna kommer tillbaka :0)

Denna sommar har varit den helt klart bästa i hela mitt liv :0)
Jag har fyllt 40 år och blev firad som aldrig förr i dagarna 3, vi har spenderat massor med tid tillsammans, förutom den 12 årige sonen som hängt med sina kompisar och sovit över både här å där. Vi har varit i sommarland i Skara där vi hyrde stuga och röjde gärnet i 2 hela dagar, vädret har ju varit helt UNDERBAAAAART!!!!! Massor av sol och bad. Jag har tränat som aldrig förr och vågen har gjort ett skutt till så nu väger jag 65.6 kg.
Vad mer kan man begära?

Ändå blir jag liiiite stressad när jag känner att det är inte lika varmt ute som det varit och det känns att hösten faktiskt ÄR på väg! Det är ju faktiskt mitten av augusti. Men det känns som att jag vill ha liiiite sommar, bara en stund till. Men visst tycker jag om hösten också!! Vi ÄLSKAR att tända ljus och vi är stora värmeljus missbrukare, skönt tränings väder när det ska powerwalkas och nu i år även löptränas :0) Även kläder kan man matcha lite mer än när man bara har kort brallor och linne.

Har grunnat lite på hur ska jag göra för att hålla samma tränings tempo under vinter halvåret när det är snöigt och för kallt för att springa? Stå och nöta på ett löpband i 1½ timme känns som det kan bli svårt att hålla i?!? Men vem vet? Undrens tid verkar ännu inte vara förbi :0) Men förra vintern så började jag känna ett liiiitet sug efter längdskidor, vilket känns helt chock artat för att vara mej! Alla kort som mamma och pappa har på mej tillsammans med ett par skidor så står jag ALLTID och stor tjuter!!! Det har under alla år varit bland det värsta jag vet, men i år känner jag att suget har blivit ännu större!! Det känns som ett perfekt substitut för löpningen!! Bredvid mitt jobb finns en golfbana och vintertid så brukar det finnas kanon fina skidspår runt hela golfbanan! Det är ju perfekt!!! Då finns det inget att skylla på! Så i vinter ska det införskaffas längdskide utrustning :0) Även hanen blev sugen så det känns ju skit kul!!!

Snart har jag gått in mina nya löparskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar