måndag 25 augusti 2014

Reflektion från soffan :0)

En vän till mej lade ut sina egna reflektioner vilka förändringar hon upptäckt under denna GBP resa, så jag började också fundera och insåg att jag också börjat och slutat med vissa saker!
Jag har slutat med att träna och motionera för att gå ner i vikt. Jag tränar och motionerar nu för att det är skönt, för att bli stark och för att kroppen ska hålla länge och för att hålla mej frisk. Jag har slutat att känna mej misslyckad och dålig för att jag äter något sött eller onyttig skit. Nu för första gången så har jag ett normalt förhållande till mat. Mat är drivmedel och äter jag bra så mår jag bra! Nu njuter jag av maten på ett helt annat och på ett tillåtet sätt! Innan op så brukade min hane fråga i bland när vi åt- hann du känna vad det smakade? Du äter inte godis, du inhalerar godiset. Ops!!
Jag har slutat låta vågen styra mitt liv, nu skiter jag i vad det står för siffror på vågen. Nu är det spegelbilden som visar att det jag gör funkar! Nu vågar jag ta för mej av allt har att erbjuda, inte gömma mej! Förr gick jag ALLTID i mörka kläder och mjukisbrallor, nu har jag en orange ryggsäck, limegrön dunjacka, limegröna eller serica skor eller orange jeans osv dock inte samtidigt :0)
Förut så undvek jag allt vad speglar och skyltfönster hette för att slippa se min egen spegelbild, nu är jag tvärtom nu ÄLSKAR jag speglar och min egen spegelbild och jag kan stå och spegla mej hur länge som helst!!!  Förut simmade jag helst i vassen, medan i år gick jag runt i bikini både hemma i trädgården och på badstranden och bara njöt av sommarvärmen och kände mej inte alls som en svettig gris!!

Nu är hösten här och jag har kommit i gång jätte bra med träningen och denna vecka börjar de med nya gruppträningspass på gymmet, bl.a. Skivstång som jag har toklängtat efter :0) HÄPPY HÄPPY!!! Så nu ska jag ta träningen till en lite högre nivå och jag har beställt PWO (preworkout) och BCAA (som främjar muskeluppbyggnaden och förhindra muskelnedbrytningen) Jag har även köpt en träningskalender där jag fyller i vad jag gjort, ex löpning i går 3.78 km tid 28.19 min kommentar lite ont i bihålorna.
Ska ha som mål att gå och träna mån, ons, fre. Hanen ska få jobba 2 veckor på ett gammalt jobb och jag hoppas att det kan leda till mer jobb :0) det skulle vara såååååå otroligt skönt!!!


Nu ska volangerna frånses ennomgång innan frulle nr 2 så tjingeling bilring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar