måndag 2 december 2013

Äntligen december och julen smyger sig på

Dagarna bara springer i väg och det är redan 2e december. Julpyntningen hemma är i full gång och jag har gått lös på både målarburken och julpiffnings kartongerna
 
 
Har målat vitt både bänkar och pallar, vägg klockor, men nu måste jag köpa mera målarfärg så att jag kan fortsätta.



Är just nu inne i en väldigt vit period just nu så därför målar jag allt jag kommer åt för att att på ett billigt och roligt sätt ge huset en ansiktslyftning, speciellt i vardagsrummet tills hanen får armen ur röven och tapetsera de tapeter som vi har haft liggandes hemma i 5 år.


Så för att få inspiration så fullkomligt knarkar jag Instagram just nu!! Mina favvisar på Instagram just nu:

 malinsgodbitar

imittlantlivbynina

litetochvackert

homebylotta

ladylucyinstagraphie

house_of_mill

bopas14

stenlycka

ladolcevita_minvardag

molban

annelieeriksson3

lifebyardisia

homeofdreams

Jag fullkomligt ÄÄÄÄÄLSKAR ljuslyktor och jag räknade en kväll när vi hade tänt alla ljuslyktorna i hela huset och jag räknade till 51 eller 52 tända ljus. Denna månaden så har till och med hanen köpt ett par ljuslyktor!!! Kors i taket


Jag hittade en lykta som jag bara inte kunde hålla mej från att köpa, en stor rackare som jag och Ida pyntat som en advents ljusstake. Vi gick ut med ficklampa när det var kolsvart och plockade lingonris
:0) spännande spännande tyckte Ida


Har ställt denna lyktan på mormors gamla trampsymaskinsbord som jag ska måla vitt. :0)

Vågen har rört sig 0.3kg dessa senaste 2 veckor vilket har varit en glad överraskning så nu har jag kommit ner på 67 kg. Har tyvärr slarvat med träningen den senaste månaden och jag känner att röva hänger och att jag fått lite mer hängande hud på magen så nu ska jag sänka mina ambitioner och träna tisdagar och fredagar på gymmet och vara nöjd där. Gör jag situps och squats hemma utöver detta så är jag gör nöjd :0)

Nej go vänner nu är det dags för lite fika innan jag drar i gång och möblerar om i sovrummet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar