torsdag 16 augusti 2012

Ett adjö till mitt gamla liv!

Den senaste månaden har jag ätit de där extra goda sakerna som jag kanske inte kommer att kunna äta sen efter min GBP operation som ex tackos med feta mumsiga såser, CHILICHEEEEEES (älskar dom verkligen) Sushi, pizza och verkligen få SVULLA i sig maten (kan tänka mej att jag kommer sakna det lite mm. Har hört fler som gjort det innan sin op. Det verkar vara en del i processen, ett slags adjö till det gamla livet.
Jag kommer dock INTE sakna känslan av att känna sig fet och otymplig, känslan av att alla granskar mej så fort jag äter ute i bland folk. Jag kommer Inte heller sakna att stå och flåsa som en blåsbälg när jag har gått upp för trappen eller känslan av att hela jag dallrar när jag rör mej fort. Eller att behöva ha cyckelbyxor under kjolen så att inte jag får skavsår mellan låren. Jag kommer inte sakna känslan av att hata att vara med på kort eller hata att se det som möter mej när jag tittar i en spegel osv.

De bra gjejerna tar jag med mej till mitt nya liv, som min kretivitet, kärleken till mina underbara barn och lyckan över att vara mamma (kommer bli en aktivare och lyckligare mamma i takt med att vikten minskar eftersom jag då inte behöver skämmas över min kropp eller tappa orken) för det är banne mej det allra bästa som finns <3

Så tack för den tid som har varit, den var lärorik och den har gjort att jag lärt mina barn att aldrig se ner på en fet människa och framför allt säg aldrig högt eller till någon att de är tjocka, för det vet dom!!!! Jag hoppas vi ALDRIG ses igen mitt gamla feta liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar