söndag 2 oktober 2011

Stort beslut är taget!!!!

Nu har jag bestämt mej! Låter som en reklam för shampo eller för äckliga Nutrilet!
Men jag har efter nästan 3 års funderande fram och tillbaka bestämt mej för att göra en Gastricbypass operation!!!! Och det känns såååååå skönt som en stor sten som släppt från mina axlar :0) Äntligen kommer jag slippa skämmas för hur jag ser ut, speciellt när det är sommar, eller när man är på föräldra möten, Hampus träningar osv osv. I mitten av augusti ringde jag till min läkare och berättade att jag vill ha en GB op. Upplever du att du har problem med övervikt? Öh! No shit Sherlock!!!!! Han fick ju mitt person nr så han hade ju säkerligen mina journaler framme.

Jag fick tid den 31 aug och dagarna mellan telefonsamtalet tills läkarbesöket va sååååå många och långa. Min läkare frågade på vilka sätt jag provat att gå ner i vikt.

Viktväktarna (mer än 10 gånger)
Viktklubb
Cambridge
Naturdiet
Nutrilett
Alevo
Modifast
GI
LCHF
Atkins
Xenical tabletter (recept belagda)
Reductil tabletter (receptbelagda)
Gått hos DIetist
Räkna kalorier
Något kost program från Karolinska Sjukhuset (kopierade av en arb kompis)

Han bara suckade herre gud ja då har du provat det mesta!! Finns det fler sätt att gå ner i vikt???
Han skickade remiss till Torsby direkt. Fick gå och ta lite blod prover på Lab.
Sen va det bara hem och vänta! Innan jag tog modet till mej att ringa till läkaren så har jag haft super stöd av mina 8 vänner som genomgått en GB op (en av dom ska göra den i januari) och det har varit guld värt!!!!

I början av vecka 37 fick jag äntligen bekräftelsen från Torsby sjukhus att jag står på väntelistan :0) Nu känns det mer på riktigt!!!!! Härligt!!
Stod att jag kommer få en tid för första läkarbesöket i Torsby om ca 12 veckor.

I början av vecka 39 fick jag brev från Torsby att jag var inplanerad för läkarbesök redan den 20 oktober!!?? Oj det va då inga 12 veckor, men jag blev dret glad!!!!!!!
Så den 20 oktober styr jag kosan till Torsby för vägning och blodprovstagning. Sen ska dom väll berätta allt man redan vet hi hi hi hi. Herre jösses va jag längtar!!!! Skulle lätt kunna lägga mej på operationsbordet nu direkt!!!!
Längtar tills man får ett datum för op så att man kan börja räkna ner. Man ska börja pulvra 2 el 4 veckor innan op, för att fettet runt levern ska minska, det lär nog va den klart lättaste pulver perioden i mitt liv eftersom man vet att jag får en sjukt galet bra belöning när jag kommer i mål :0)

Hoppas dom har anställt 10st kirurger till så att det blir op tidigare än beräknat!
I värmland är det 1års vänte tid, i Örebro är det 12-16 VECKOR!!!! Skit att man inte bor i Örebro, men förr va det 2 års väntetid och nu är det bara 1års väntetid.

Sista julen som tjockis :0) GILLERT!!!!!!!!

LÄNGTAR LÄNGTAR!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar