onsdag 12 oktober 2011

Hur ska jag berätta? Eller ska jag berätta?

Jag funderar fram å tillbaka hur eller om jag ska berätta om min GB op för mina arbetskompisar? Jag har berättat för 2 varav en vet jag nog kan råka försäga sig men det tycker jag inte är hela världen. Men det finns en kvinna som jag till 99% säkerhet kommer att säga men är du inte klok, det är ju bättre att du äter mindre och motionerar mer bla bla bla bla. För hon vet alltid bäst och jag vet att hon kommer dömma mej och mitt beslut och det gör mej både ledsen och förbannad.

Först tänkte jag om jag kanske inte skulle säga något, men det kommer ju bara göra att jag måste besvara massor av frågor när jag kommer tillbaka efter min sjukskrivning och det vill jag inte heller.
Sen funderade jag om jag skulle ljuga och hitta på att jag helt plötsligt fick tarmvred och opades, nej det är osnyggt.
Senast funderade jag om jag inte skulle säga något för än när jag dagen innan op skickade ett vykort till jobbet där jag berättade att jag kommer vara sjukskriven och varför. Så att allas känslor mm hinner landa tills jag kommer tillbaka. Men då känns inte det heller rätt för jag vill ju att mina arbetskompisar ska veta varför jag börjar pulvra x antal veckor innan op dagen. Jag vill ju inte ljuga. Eller ska jag berätta för alla utom för moral människan? Det är ju faktiskt en tanke!!!!

Ha ha ha att ta dom en efter en det låter ju som jag ska mörda dom. Eller ska jag vänta tills jag lägger ex februari el mars schemat på jobbet så lägger jag in en vecka med 5 ledigt och då skickar ett kort och berättar om open?  Ja jag vet inte men jag vill ju att dom ska veta. Eller ska man berätta för några och sen låta ryktet sprida sig? Eller ska man skriva om det på facebook? Njae jag kanske inte vill att riktigt ALLA ska veta!!!! Men att mina arbetskompisar ska få veta är ju självklart!!! Men jag har ju ca 9 månader på mej innan det är dax för flut period inför op så det löser sig nog :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar