måndag 30 januari 2012

Jag är så otroligt tacksam för det jag faktiskt har!!

I går hade jag en sån där dag när barnen är hur goa som helst och även mannen också. Läste ett inlägg på fb om att en mamma berättat i sin blogg att hennes lille pojk hade somnat in efter en lång tids sjukdom, i kombination med att jag jobbar med barn som har diagnoser av olika funktionsnedsättningar så kände jag
Herre jösses, varför går jag och retar mej på småsaker? Jag ska ju fasen vara fruktansvärt tacksam att mina barn är friska och har inga funktionsnedsättningar eller cancer eller något annat hemskt. Jag har ett fint hus, massor av vänner och en man som älskar mej. Jag ska genomgå en gastricbypass operation i år och då kommer jag slippa skämmas över min tjocka kropp. Jag borde ju faktiskt vara mer tacksam över det jag har!!!!!!

Varför går man hela tiden och mår dåligt över det man INTE har????

Denna vecka har jag börjat motions ladda inför operationen! Vill ju ha så bra kondis som möjligt inför op, inte så att jag ska ge mej ut å springa men i allafall så jag inte behöver flåsa ihjäl mej när jag går upp å ner för trappen. Känns lite lättare nu när det blir ljusare för varje dag :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar